到舊家整理二十年前的卡帶,丟了一整箱,只留下我學生時代最喜歡的玉女(這些歌想找都找不到了)。

Subway這張專輯在1993年某天晚上的十一點四十五分,在電視首播一段出道影片,正在念書準備重考的我,大半夜守在電視機前看得目瞪口呆。哪個少女不哈日?我高中常跑到成大日文社混(假裝大學生去上課),就希望有天可以到日本留學。剛從日本念完服裝設計的林葉亭馬上成為十九歲的我的偶像。

我跟著玉女一起長大,看著她結婚、創業、生子、轉型......越來越年輕美麗。

找來找去,google大王只能找到土豆網的舊影片,不是MV。你們聽過林葉亭唱歌嗎?(如果無法看到影片請按此連結


留下的還有李玟這張合輯:1994年愛情宣言情歌對唱(wiki顯示已絕版)!這張專輯是大學時期我的最愛。

夾雜好多港星,許志安、梁漢文、張瑞哲、車沅沅、劉鈺華、林漢揚.....好多歌已經找不到。

戀愛Party:李玟、張瑞哲、梁漢文。(看不到影片可按此連結

還有好多捲卡帶,全是陪我青春期的英文老歌們。

Wham! - Wake Me Up Before You Go Go


Captain & Tenille: Do that to me one more time


Making Love In The Rain!


Jon Mark - Going Back Home Again


Every Time I Think Of You


合唱版Every Time I Think Of You


KOKOMO,非常年輕的Tom Cruise.


神通情人夢


最愛應是這首Stories.熟透了。現在聽我還能一字不漏,連轉音都毫不遲疑。

I remember quite clearly now when this story happened
The autumn leaves were floating and measured down to the ground
Recovering the lake
where we used to swim like children
On the sun would dare to shine
That time we used to be happy
Well, I thought we were
But the truth was that - you had been longing to leave me
Not daring to tell me
On that precious night watching the lake vaguely conscious
You said, our story was ending

Now I'm standing here
No one to wipe away my tears
No one to keep me warm And no one to walk along with
No one to make me feel
No one to make me whole
Oh what am I to do

I'm standing here alone
It doesn't seem so clear to me
What am I supposed to do about this burning heart of mine
Oh what am I to do
Or how should I react
Oh tell me please

The rain was killing the last days of summer
You had been killing my last breath of love since a long time ago
I still don't think I am gonna make it through another love story
You took it all away from me And there I stand, I knew I was gonna be the one left behind
But still I'm watching the lake vaguely conscious
And I know, my life is ending

勤練演技的我,連OS都倒背如流,OS中間的乾笑也學,入戲很深,很心碎,Oh tell me please......唱的時候還有哭腔。

我愛八O年代,不是因為那個年代特別美好,而是我在那個年代特別美好,好青春,好多夢想還未發芽,還不知道二十年後的我會變成什麼樣子?

不過,我要告訴二十年前的我,中女時代的奈姐如果失戀應該不會用哭腔唱Story.那不是我的style.


你喜歡哪一首?





PS:舉手之勞幫推推~(跟得上時代的中女奈奈)
arrow
arrow
    全站熱搜

    abigmama 發表在 痞客邦 留言(201) 人氣()